Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.01.2007 22:31 - Как умря моя дядо Мраз
Автор: dimitko Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2156 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 02.01.2007 22:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Беше много отдавна. Вероятно преди повече от 20 - 22 години. И беше вечерта на Нова година. Беше някакво неписано правило новогодишните празненства да се празнуват на село. Онази година също бяхме там. Къщата беше пълна - на татко 2-те сестри с техните деца, нашите, баба и дядо, другите баба и дядо и те бяха дошли, роднини разни вече бяха седнали около масата... От телевизора ("Респром", черно-бял, с 4 канала) се носеше сръбска музика от новогодишните програми на съседна Югославия. (В Северозападна България сръбската ТВ беше много популярна). Всички деца чакахме дядо Мраз. Знаехме, че ще дойде. Бяха ни предупредили, че трябва да му изпеем песничка или да изрецитираме стихотворение, за да си получим подаръците.

По някое време възрастните се спогледаха и някой ни съобщи, че трябва да се отидем в другата стая, защото дядо Мраз ще дойде там. Всички отидохме и се наредихме в редица, като във часовете по физическо. Чуха се поздравителни възгласи и смях. Възрастните посрещаха дядо Мраз, а ние, или поне аз, тръпнех от нетърпение да си получа най-сетне подаръка.

Ако трябва да съм честен, веднага познах, че това е на татко един братовчед. Обаче някак си, реших, че е тайна. И че не трябва да казвам на никой, че дядо Мраз е чичо Гошо. Нещо като все едно да знаеш, че някой е таен агент. Само че, в моя случай, си мислех, че дядо Мраз се прави на чичо Гошо, а не обратното.

Все пак реших, да споделя тайната с една от по-големите си братовчедки. Която е по-голяма от мен с 4 години. Тя изобщо не си направи труда да бъде нежна или да ме залъже мъничко. Като че ли, всъщност, искаше да демонстрира колко е порастнала и ми каза нещо от сорта на "бебе такова, дядо Мраз не съществува, той е само за малките деца". Може и да не е била точно такава репликата, но значението й беше такова... Аз  известно време не успявах да разбера какво точно ми говори тази ми братовчедка.

Направих проучване и разпитах млади, много млади, стари и по-стари, от които повечето нещо ме будалкаха. И си мисля, че в края на деня, на 01.01.1980- и  някоя си година аз спрях да вярвам в стареца с бялата брада. След това обаче, доста години по-късно, осъзнах, че съм изгубил вяра във физическото присъствие на дядо Мраз. Защото дори и сега, понякога (който иска нека ми се смее) му пиша писма.

Желая ви много успешна 2007 година! И ви желая да имате вяра - в себе си и в това, което ви прави щастливи!





Тагове:   моя,   дядо,   как,   мраз,


Гласувай:
0



1. анонимен - Дядото
02.01.2007 23:10
:) нищо де...
цитирай
2. kaka - хехе
03.01.2007 00:35
Спомям си аз... ходех на детска градина още... и пак на Нова година ще идва Дядо Мраз. Викам си - супер! Идва Дядото, смее се и говори с дебел глас, но... аз познах собствения си баща по чорапите. На никой не казах, но и сега като се сетя се смея сама. ПО ЧОРАПИТЕ, ХОРА!
цитирай
3. pakostinka - Ами освен да изкажа закъснелите си съболезнования,
04.01.2007 11:38
а пък аз така и не го виждах на друго място, освен в детската градина...вкъщи всички знаеха, че съм много любопитна и че ако видя дядо белобрадко ще започна да го тормозя и ще разбера, че е съседа, та все ни казваха, че току-що е оставил подаръците под елхата и че догодина сигурно ще го видим...родителите ни ни казваха, че той иска на тях да изрецитираме нещо или да им изпеем песничка и ние, като олигофренчета се дуехме и крещяхме с надеждата, че белобрадия е в някоя съседна къща и ще чуе колко добри деца сме...лелеее, колко сладко глупави сме били... :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dimitko
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1401192
Постинги: 51
Коментари: 654
Гласове: 1249
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930