Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.02.2007 17:29 - Благоевград, Св. Валентин, учител(к)и, директори-расисти
Автор: dimitko Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2767 Коментари: 7 Гласове:
0



Аз пак бях командировка. И другата седмица пак ще бъда. Преди малко се върнах от Благоевград. Няколко дни с още двама колеги работихме с директори на училища и учители от региона.

Беше хубаво, интересно, поучително и припомнящо.

Беше хубаво, защото гаджето е от там и на 14-ти вечерта, нали е любовен празник, бяхме заедно. А вечер Благоевград е много хубаво място. Центъра му е все едно си в центъра на студентски град. Естествено, студентите и не само те празнуваха и доста обикаляхме докато си намерим места, но в крайна сметка в едно заведение разчистиха малко място и ни изнесоха от някъде една маса с два фотьойла. И беше хубаво...

Беше припомнящо, защото не се бях сблъсквал с учителска аудитория от доста време. Трябваше да си говорим с тях разни неща, да им разказваме как се правят тези неща в други страни, методи за самооценка, индикатори... и т.н. Материали им раздадохме много, ама наистина много, и освен тези материали им дадохме и един интернет сайт за още материали. Реагираха различно. Една от тях дойде по време на почивката и започна да ми разказва за дъщерите си и колко добри са те във правенето на всичко, друга се интересуваше от моето образование, а трета, съвсем по учителски ми каза къде имам правописни грешки в презентациите си. За грешките всъщност ми казаха няколко от тях. А за да добиете представа за правописните грешки, ще поясня че става въпрос за един пълен член, който трябва да бъде непълен. Аз съм виновен за това, вярно е... праих powerpoint презентацията предната нощ и без да искам съм допуснал грешка. Пък и аз не претендирам, че съм блестящ правописец. Както и да е. Направо се почувствах като ученик, попаднал в учителска стая, заобиколен от всички учители, завършили преди 20-30-40 години.

Интересен и поучителен се оказа разговорът ми на вечеря с един директор на училище в гр. Гоце Делчев... Тръгнахме от там (всъщност той го направи), как в неговото училище има всякакви дечица - българчета, ромчета, турчета, помачета, еврейчета, мохамеданчета и колко било хубаво училището. За което аз изобщо не изказах никакво съмнение. Със сигурност мястото е шарено и на мен също би ми било хубаво да съм с толкова различни хора наведнъж. И това му казах - "Сигурно е голяма веселба... как се справяте толкова много и различни деца?"...  (Защо ли ми трябваше...) Започна с това, че му е трудно, много му е трудно, но нямало начин. Плю жлъч и отрова срещу всички деца от малцинствата... И как той ако може би ги изпратил не знам си къде, защото всички са българоубийци, изверги, мошенци... И толкова екзалтирано и убедено ми говореше, че имах чувството че ще получи оргазъм всеки момент. Най-много кръв и сперма хвърляше срещу евреите, вкарваше някакви конспиративни теории от сорта на "Холокоста - великата измама!" и др. подобни. Определено не очаквах такъв развой на разговор, с човек, който се предполага, че трябва да възпитава деца, да се грижи за тяхното личностно израстване, да ги подготвя да живеят заедно в страната, в която са родени. В крайна сметка никой не си избира какъв да се роди. И това, че някой се родил бял, а друг черен или жълт, не значи, че някои имат сърца, а други нямат. 

Понякога си мисля ако всички хора бяха еднакви така, както на някои им се иска, какъв щеше да е живота? Еднакво мислене? Еднакви къщи, коли, жени, деца, мъже... еднаква храна, еднакви обувки..? малко като излезли от матрица. Тогава ли ще има пълно щастие на земята? И кой ще обвиняваме за нечия индивидуална некадърност? Сори че ви занимавам, ама си го мисля. И се надявам един ден детето ми да не попадне в училище с такъв директор.



Тагове:   Благоевград,   учител,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. timmyd - :(
16.02.2007 17:37
Да си учител е призвание, не професия. Поне според мен.
Какъв сайт?
цитирай
2. pakostinka - Еми Митак...
17.02.2007 13:48
това е положението... този човек не е само директор, той е и родител и със сигурност децата му мислят и говорят по начина, по който го прави и той самия...
Аз също бих се изкефила да работя в такова училище, защото то е шарено и има такова многообразие от нрави, култури, обичаи и линии на поведение, че със сигурност бих станала по-широкоскроен човек... а за децата ти и училището.. аз ти предлагам да си направим едно частно такова и да подбираме ние педагогическите кадри, щото не искам и моите деца да ги учат такива фърфалаци, като тези с които си се срещнал... а за грешките...заеби... това си им е професионална деформация :)))
цитирай
3. dimitko - @timmyd
18.02.2007 11:39
Вярно е. Да си учител е призвание. Иначе сайтовете са няколко:
www.uchilishteto.org
www.o-blog.net
http://www.eipa.nl/CAF/CAFmenu.htm
www.efqm.org
цитирай
4. timmyd - :)
18.02.2007 11:44
Благодаря.
Красив и усмихнат ден от мен:)
цитирай
5. dimitko - За нищо, timmy!
18.02.2007 12:05
Мога да дам още ако решиш, че ти е интересно...

@pakostinka
Айде, ама ако аз и ти подбираме учителите... малко ме е страх какви ще излязат децата от там като завършат...
цитирай
6. timmyd - :)
18.02.2007 15:10
Пращай,пращай, аз обичам инфо да има:)
цитирай
7. pakostinka - Митко,
18.02.2007 19:00
много прекрасни и умни ще си излязат децата от там... е ще са малко шантави, ама това само ще им е в плюс :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dimitko
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1401297
Постинги: 51
Коментари: 654
Гласове: 1249
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930