Прочетен: 6468 Коментари: 8 Гласове:
Последна промяна: 26.04.2007 17:18
Предизвикан от уважаваната от мен съблогърка - sekirata, която се възмущава (вероятно) с право на тестово-въведената система за заплащане на учителския труд и която изтри коментара ми от нейния постинг, ще напиша това, което аз смятам за диференцираното заплащане на учителския състав.
Аз го подкрепям, а според sekirata, повечето учители - не.
Учителите ще бъдат оценявани по външни и вътрешни критерий.
Външни:
- планиране, организация и провеждане на образователно-възпитателния процес;
- формулиране на ясни цели в учебната работа и в съответствие с възможностите на учениците;
- приложение на подходящи методи и използване на информационните технологии;
- познаване и прилагане на нормативните документи;
- изградена система за работа с деца и ученици със образователни затруднения; с деца, застрашени от отпадане; с деца билингви; с напреднали ученици; с деца и ученици със СОП;
- система на работа с родители: работа в екип за създаване на подходяща образователна среда;
- участие на деца и ученици в извънкласни и извънучилищни дейности;
- участие и класиране в такива дейности;
- изпълнения на задължения, свързани с трудовата дисциплина, водене на училищна документация, участие в работата на комисии;
- разработване и реализиране на проекти и иновации;
- организиране и участие на учителите в извънкласни и извънучилищни дейности;
- награди;
В рамките на училищната общност се разпределя сумата по равно на всеки един работещ.
Вътрешни:
- резултати на учениците от външно оценяване – входно и изходно ниво;
- национални тестове след 4-ти и 7-ми клас и резултати от матурите;
- прием във висше училище или работа по специалността, ако са завършили професионална гимназия;
- класиране на ученици в олимпиади и състезания;
- реализиран държавен план-прием;
- пълняемост на паралелките;
- работа с деца със СОП;
Някои от учителите обаче, се притесняват. Вероятно тези, за които да си учител не е призвание.
- Притесняват се от това, че ще трябва да им бъдат писани оценки от ученици, родители и директори, което според мен е страхотно.
- Учениците вече няма да са единствените, които си патят. Ще си патят и учителите ако не си вършат съвестно работата.
- Ще се наложи да използват методите на интерактивното обучение.
- Ще се наложи да включват учениците в решенията, които касаят училището.
- Ще се наложи да използват индивидуален подход към всеки един от учениците.
- Ще се наложи да си обновяват знанията, които са получили в университета.
- Ще се наложи да бъдат достъпни за учениците си не само докато са в час.
- Ще се наложи да бъдат по усърдни в работата си, а не само да изрецитират уроците си.
- Ще се наложи да обръщат повече внимание на трудните деца, за да имат по-високи резултати.
- Учителите, които са там ей така, щото друга работа не могат да си намерят, ще се наложи да започнат да се държат като такива.
- Не отричам и не обвинявам учителите, че имат любимци. Но ще се наложи отношението към всички деца да е нормално. Няма да има богоизбрани и простосмъртни.
- Мисля си, колко от учителите към момента използват информационни технологии в работата си? Колкото и да са, ще се наложи да го правят повече и по-често.
- Ще се наложи да комуникират с родителите по-често, а не само на 2, максимум три родителски срещи.
- Ще се наложи да прилагат нови форми за стимулиране на децата, които са показали някакъв напредък или добри знания. Едната 6-ица не е това, към което се стремят учениците.
- Ще се наложи да обръщат повече внимание на трудните ученици. С отличници и баба знае.
Пък когато го направят – нямам нищо против да получават и по 5000 лв. заплата. Защото един ден, когато аз имам дете и то тръгне на училище, ще знам, че то наистина ще бъде научено и ще бъде стимулирано да учи. Искам учениците сутрин да стават с усмивка за училище, а не да се депресира.
Ако бях учител, който усеща работата си като призвание, а не само като професия, нямаше да се притеснявам. Защото ако нещо куца в оценката, която съм получил от родители, ученици и директори, това означава, че нещо в работата ми куца.
За това, аз смятам, че системата за диференцирано заплащане е необходима! Информация и материали за такива реформи в други страни има в интернет...
ТУК им един постинг за образованието на друга блогърка.
Пожелавам на всички практикуващи учители, работата да им носи удовлетворение!
26.04.2007 17:25
Поздрави
Забелязвам, днес с теб ни вълнува май една и съща тема...
Ще ти кажа само едно.
Докато държавните служители- учители, полицай, чиновници разни и... да не ги изреждам.
Та докато тези хрантутници не "хапнат дръвцето наречено частен бизнес....
няма да разберат за какво става дума.
Само "честния частник" ще им го "обясни" по-ясно от теб в процес на работа ... или безработица....
Поздрави!
27.04.2007 09:02
Поздрави
21.05.2007 17:44
02.07.2007 23:58
в никоя държава няма САМО частни уцилища