Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.08.2007 12:21 - Обслужване
Автор: dimitko Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4968 Коментари: 8 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Забелязвате ли как като че ли хората, които ви обслужват започват да се държат все по-непрофесионално. Говоря за тези, които осъществяват директния контакт с вас – продавачи, келнери, служители на рецепция и фронт-офиси и т.н.   В “Практикер” например, продавач-консултантите се държат така, все едно насила някой ги е накарал да работят там и едва ли не ти прави супер лична услуга като ти отговори на някой въпрос. Поне да отговаряха като хората. В магазините, продавач(к)ите няма да се отучат от навика си да се лепнат за теб веднага щом влезеш и да те питат нещо определено ли търсиш. Ако пък пробваш нещо и след това решиш, че не ти харесва – направо си станал жертва на отровния им поглед. Решавам онзи ден, на пазара на Графа, да си купя малко череши. Поглеждам цената – 2.50. Супер! Оказа се обаче, че 2.50 са 100 гр., а не както обикновено се обозначават цените за 1 кг. Погледнете какво се случва в строителството – непрекъснато пада някое скеле, нещо се срутва, случва се инцидент. За хотелите по морето няма да говоря. Там са събрани от кол и въже всякакви хора, които са изявили желание за работа. Девойките на рецепцията се учат как да работят на хотелските системи 1-2 седмици преди началото на сезона и после като им се изсипят 4 автобуса с пристигащи туристи и 3 със заминаващи, се виждат в чудо – ключове, паспорти, кой платил, кой не платил, кой ползвал минибар, кой пил в бара, пък не си платил, някой недоволен и не иска да плаща и... ела гледай кво става... Много са ми любими сърдитите сервитьорки. Смятам себе си за изключително непридирчив клиент, винаги оставям бакшиш. Но все пак, нека да си имаме уважението. Не са сложени там насила, сами са си избрали тази професия. Плащам си и искам нормално обслужване... нормално! Не искам да ми се разхождат голи и с минижупи, искам да ми носят това, което си поръчвам без да ми го тряскат на масата и без да ме гледат така, все едно те ме черпят. Много ми става хубаво пък като видя на вратата на някой магазин, гише, каса табелка “В обедна почивка” или “В съседния магазин съм”. Абе каква обедна почивка бе господа? Кога очаквате да ви се наредят хора на опашка ако не през тяхната обедна почивка, особено в центъра. А пък за работното време на касите по кварталите – нямам думи. Тези хора, като че ли не отчитат факта, че работното им време не е съобразено с това на потенциалните им клиенти. Ако аз работя от 9 до 18 ч. и съм в центъра и движа с маршрутки, означава, че тръгвам от вкъщи в 8 и се прибирам в 19 ч. Т.е. няма как да си платя сметката ако работното време на касата на кварталния Интернет (всъщност единствената, която е с подходящо работно време, за което им благодаря) е от 10 до 16 ч. с обедна почивка от 12 до 14ч. За Мобилтел няма да говоря, направих го в предния пост. Само ще кажа, че не може такава огромна компания, каквато Мтел са, служителите им да не говорят на един език. Ако работата на операторите е да работят с клиенти, те трябва да говорят така, че в твърденията им да няма разминавания. И с ОББ имам проблемче. Подадох молба за предсрочно погасяване на един кредит, внесох колкото пари ми казаха, че трябва да внеса и ми казаха, че след 3 дни кредита ще е погасен. 10 дни по-късно, все още това не се е случило. Обадих се на телефона им за клиенти, от където ми казаха, че погасяването отнема 2-3 седмици. Девойката, която ме обслужва в клона на банката ми каза, че приключването продължава 3 работни дни. Разликата от 3 дни до 3 седмици е... сравнително добра разлика. Особено, когато говорим за пари. Така че, ОББ влиза в черния списък заедно с Мтел. В градския транспорт вече няма добри шофьори. Всичките отидоха в междуградските автобусни линии, където заплащането е по-дбро и работата е по-спокойна.   Най-ми е пресен спомена за добър пример от заведенията в Истанбул. Там сервитьорите са само мъже (и с риск да навляза в малко сексистка тематика, но моля ви жени, признайте си), които по принцип сме по-малко конфликтни от жените, и обслужването наистина е по-добро от това в България. В пъти! По-добро е и от това в Унгария и Румъния. По-добро е и от това в Париж, където много обичат да се правят че не разбират английски.

Клипче   Защо се случва така при нас? Защото в България не се влагат пари в обучение на обслужващия персонал. И защото тези, които са надарени по природа работят по-добра работа или просто напускат страната и отиват някъде, където се плаща по-добре. И докога ще е така? Вероятно още дълго време. Защото влагането на пари в обслужващия персонал, ще вдигне цената на самия персонал, което пък ще наложи повишаване на заплащането. В България няма луди, които да искат да плащат повече, като могат да плащат и по-малко. Само че за сметка на какво?   Българският потребител става все по-взискателен и евтини номера няма да минават още дълго време. Тогава, а някои и сега, предпочитат да платят повече за по-добър сервиз, но да избегнат просташки погледи, недоумяващи рецепционистки и идиотски табелки лепнати по вратите на магазините.   Искам професионален подход, индивидуално отношение и качество, съответстващо на цената. Нищо повече.  



Тагове:   обслужване,


Гласувай:
0



1. tishinaaa - Ох, колко си прав
10.08.2007 13:00
Колко си прав относно обслужване в заведенията. Направи ми впечатление, че в реномирани ресторанти сервитьори /от мъжки пол между другото/ се държат точно както ти описваш, в квартални кръчми девойките са по-лъчезарни, но външния им вид....разваля апетита. Останах много доволна само от едно заведение. Там момчета не се държат надмено, дори и не угоднически. Някак успяват да те накарат да се почувстваш близък, желан клиент.
Само не разбирам: не се ли оплакват хора от безочливо поведение на обслужващ персонал.
Защо няма книги за оплакване или хвалебства? Или може би ги има, просто аз не знам?
За магазини не се оплаквам. Дори искам да похваля персонала в Бенетон. Вместо да набутват, винаги дават истинска оценка как изглеждам с желаната дрешка, с което спечелиха признанието ми.

Работа много, заплата низка от там и текучест, и непрофесионализм.

"Защото в България не се влагат пари в обучение на обслужващия персонал".

Банки, голями фирми редовно правят семинари с цел обучение.
цитирай
2. verad - Ех, значи не само аз ги забелязвам тези неща
10.08.2007 13:45
Лошото е, че понякога нямаш алтернатива. Да им теглиш една и да отидеш при друг оператор (на услуги), магазин и т.н.
Аз вече сложих в черния списък Златни пясъци, Слънчев бряг, Несебър, Влас, Созопол, Приморско, Банско и Дюни. Те явно не желаят по никакъв начин да ми вземат парите.
В Практикер и аз изпаднах в същата ситуация - оказа се, че разбирам повече от "Консултанта", който ми се падна. А в Денси, така и не пожелаха да ми продадат съдомиялна машина.
...То е ясно, че ще се ходи в Турция, че и Гърците се изложиха тази година. Техниката ще се купува от малките магазини, които предлагат все още услугата "ОБСЛУЖВАНЕ", със ските е малко по-сложно, ама не е нерешим проблем.
Книги за оплаквания са длъжни да има, но последния път, когато се наложи да пиша в нея в един световно неизвестен супермаркет (но единственият в квартала) ме пратиха да пускам анкетни хартийки в една урна. Там както се сещате не беше споменат моя проблем, че докато чакаш на касата - дълбоко замразените зеленчуци се размразиха... :)).
В повечето случаи се правя, че не забелязвам. Опитвам се да им вляза на хората в положението. Ама понякога (напоследък все по-често) прекаляват и прескачат границата на търпимост.

цитирай
3. sis - Пазара ще оправи нещата.
10.08.2007 14:40
Първо - за неквалифицирания персонал - нормано е при такъв бум в туристическия бизнес да няма кадри. Няма обучение, и хора, които да работят от 5 години на тая рецепция точно по същата причине.
Вече започват да плащат някакви минимални заплати зимата /които естествено трябва да избият лятото/. И всички се учат - и управляващи и работнитци.

Второ - в Практикер и Технополис /Бс/ не им се работи, защото нямат мотивация. Той взима 250 лв. и тва е. Колкото толкова. И да ти с усмихва и да не ти се усмихва - пак толкова ще вземе. Не го одобрявам, но е факт. Тези вериги ще започнат да губят пазар ще бъдат принудени да променят политиката си.

За персонала по заведенията - не си прав. И тук има каплави и готини сервитьори. И все още има. /Без да се обиждаш, но аз като работех едно време, компании са ми купували цветя. Освен бакшиша./. Това не пречи на сервитьор в Сан Диего да ме гледа на криво, защото говоря с акцент /а там знаят, че туристите не оставят бакшиш. И то не за дурго, а защото утре си тръгват./.

Увлякох се малко.
Като цяло - ЩЕ СЕ НЕУЧИМ С ВРЕМЕТО!

:):):)
цитирай
4. анонимен - имаш право, но...
10.08.2007 15:53
...обслужващият персонал не ти е длъжен да сваля звезди ако се изявяваш като кретен с дебел портфейл мислещ си че е БОГ. Ако си от тази категория няма какво да се чудиш защо те гледат на кръв и са готови да ти скочат на гърлото и да те разкъсат...Вярно и ма и много обслужващ персонал събран от "кол и въже", но я си представи на какъв стрес са подложени някои от тях и стискат зъби за да не се отнесат зле с някой клиент и в един момент дойде някой идиот решил да се позабавлява и избие натрупаните си комплекси и злоба върху тях като почне да капризничи, мрънка, врънка и пр.
Не е лошо човек да поработи известно време като обслужващ персонал (примерно продавач консултант) за да разбере колко неблагодарна е тази професия и да се засили моментално в друга област.
цитирай
5. viovioi - ОК
10.08.2007 16:08
Но и прекалената любезност и сервилност също ме оттегчава..))
цитирай
6. tessy - единствената причина да е така според мен е,
10.08.2007 18:37
че не е достатъчно заплащането. Затова се работи през просото.
Относно обедните почивки, ти не знаеш явно какво е обедна почивка, от 13 до 16.30 ч,, каквито са тук...( разбирай Италия).
цитирай
7. dimitko - @ tishinaaa
10.08.2007 19:36
Да, Бенетон и още много други са ок. Но това изключения. За банките и големите компании - да, правят обучения на персонаа си, но явно не наблягат на тези, които работят директно с клиенти. Което се надявам да се промени.

@verad
Ами да, мисля че все повече хора го забелязват. Което е хубаво. В България няма потребителска култура. Ако пък решиш да проявиш такава те смятат за някакъв изкукуригал. Но и това ще се промени ;)

@sis
Никъде не казвам, че всички сервитьорки са сърдити. Любимите места, където ходя с приятели обикновено са места, където се чувствам добре, за което (вярвам ще се съгласиш) допринася и добрия сервиз. Но ако ми кажеш, че винаги, когато ходиш на заведение оставаш доволна от обслужването - няма да ти повярвам. Това, че са ти подарявали цветя е страхотно. Явно и компанията и ти сте се чувствали добре. Що не вземеш да пообучиш малко хора да са като теб? Ама нека да не е след много време :)

@анонимен
Анонимко, не искам сервилничене, не искам звезди. А дали съм Бог - ясно е че не съм, нито някога съм се мислил за такъв. Дали ми е дебел портфейла - със сигурност е по-дебел от някои портфейли и далеееече, далеч по-тънък от други. Както написах и в постинга. Искам нормално отношение, не звезди и не луни. Като обслужващ персонал съм работил известно време. След това, реших че не ми харесва и напуснах. Както могат да направят и всички консултант-продавачи. Никой не ги държи там насила, нали. Те пък са много мила картинка сутрин като заотварят магазините с цигарите и кафетата по тротоарите. Айде моля ти се, не ми ги давай за пример... ;)

@viovioi
Със сигурност! За това казах - искам нормално отношение, нищо повече!

@tesy
Да, и аз това казвам. Но повтарям - като не им изнася - да не го правят... Ако продават вестници със сигурност ще изкарват повече пари. И няма да им се наага да сервират по минижупи.

За обедните почивки - ясни са ми. Пътува съм много, живял съм в чужбина. Но според мен, там става въпрос за друго. Там имат такава голяма почивка, защото ако стоят повече в магазините си, ще трябва собственика да им плаща повече. Там и културата е друга и народопсихологията... ;)

@всички
Не отричам, има изключения. Но от известно време насам попадам на ужасно неучтиви хора, които се държат така, все едно аз съм виновен че не са на море. Ми сори - щом са на работното си място ще работят. както работя и аз. Никой не ми е виновен, че съм на работа. Но ми изнася и не се карам с хората за това...
цитирай
8. jvt - Време е за промяна!
11.08.2007 05:48
Много правилно! Казано я точно и ясно. Смятам че е редно да има начин по който да си впише мнението за услугите (както е в другите цивилизовани страни). Използуват в Америка и така наречените "местириозни купувачи", които посещават различните магазини и заведения като обикновенни клиенти и след това вписват негативните или положителни неща. Най-важното е за собственниците на бизнесите да разберат ,че с лошото обслужване ше загубят клиентите си и да взимат мерки срещу грубите работници. Време е да се научим че клиента има право и да не забравяме ,че както ние обслужваме ,така и нас някъде ще ни обслужват други хора, т.е. и ние самите сме клиенти! Искаме добро обслужване ,трябва да дадем такова. И да няма оправдание ,че малко се плаща ,та за това... В Америка ресторантите и магазините са с минимлано заплащане ,но изискванията за обслужването са много високи навсякuде. Както се казва - чувствуваш се като човек. Ние българите също сме си ... човек!...
Усмивки на всички!
jj
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dimitko
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1401714
Постинги: 51
Коментари: 654
Гласове: 1249
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930