Прочетен: 19421 Коментари: 39 Гласове:
Последна промяна: 10.08.2007 22:27
Денят е петък -10.08, часът е около 15.30 ч. Гаджето ме чака на фонтана Славейков и заедно отиваме до офиса на Мтел на Раковска. Девойката дето онзи ден ме „обслужи” беше там, на нейното гише една лелка беше застанала и като че ли нямаше намерение да си тръгва скоро. На другото гише работеше младежът, който онзи ден беше в бек офиса. Девойката ме зърна с периферното си зрение, направи се, че не ме вижда и започна усилено да обяснява нещо на лелката, с надеждата, че младежът ще се освободи преди нея и ще отида при него. Както и да е, това не се случи, въпреки че младежът се освободи преди нея. Когато дойде моя ред при служителката, пристъпих напред.
- Здравейте, идвам за разпечатка на фактурата, която не можахте да ми дадете преди 2 дни.
- Не си спомням, за каква фактура става въпрос.
- Фактурата, за чиято разпечатка ми начислихте пари, а след това не можахте да ми разпечатахте и ми да дадохте разпечатка, която не ми беше особено нужна, сещате ли се?
- Ами да, но не помня точно за какво ставаше въпрос.
- Добре, дайте ми разпечатката. Днес системата позволява ли ви да я изпринтите?
- Чакайте да проверя.
- Добре.
- Но знаете ли, днес работя като каса (!!!), ще ви помоля да изчакате при колегата.
- Моля?
- Днес при мен се плащат сметки.
- А при него какво се прави? Не е ли без значение?
- Ми не.
- Ми добре.
Отстъпвам назад и заставам пред гишето на младежа. При него бяха застанали 2 дами, на които той обясняваше нещо за абонаменти и нямаше шанса да свършат скоро. За сметка бяха 2-ма души, които минаха за по-малко от минутка при служителката. Като си тръгнаха я погледнах и повдигнах вежди въпросително.
- Ами няма вече хора, хайде заповядайте.
- Благодаря! Лична карта искате ли?
- Ами не, няма нужда.
След 1-2 минути са ми начислени 4,80 лв. за разпечатка и вече я държа в ръцете си.
- Да ви помоля сега да ми кажете кое и къде показва колко мегабайта съм изхарчил и колко пари ми взимате за всяко свързване с Интернет.
- Ами ето тук, погледнете.
Поглеждам. На няколко места пише следното (случайно избрани извадки):
Дата/час | Избран номер | Услуга и направление | Количество | Такса (лв |
Wap-gprs | Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone - Унгария | 22 | 2,08 | |
Wap-gprs | Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone – Унгария | 216 | 6,23 | |
Wap-gprs | Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone – Унгария | 238 | 6,23 | |
Wap-gprs | Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone – Унгария | 207 | 6,23 | |
Inet-gprs | Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone – Унгария | 2410 | 48,28 | |
Inet-gprs | Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone – Унгария | 1315 | 28,28 | |
Inet-gprs | Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone – Унгария | 224 | 6,23 | |
Inet-gprs | Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone – Унгария | 1555 | 31,83 | |
Inet-gprs | Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone - Унгария | 795 | 16,60 | |
Inet-gprs | Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone - Унгария | 824 | 18,68 |
Общо 170,67 лв. Но! Въпреки че имам разпечатка не става ясно колко Kb или Mb са изхарчени, нито на каква цена. Смятах по 4,80, по 2,49 и по 1,50. Смятах с ДДС, без ДДС – не мога да ги засека и това е.
Помолих девойката да го направи вместо мен. Не можа.
- Моля ви да ми кажете до кого да изпратя оплакване.
- Ми не мога да ви кажа точно. Ние имаме стандартни жалби, които се попълват на ръка в свободен текст и ние ги пращаме до един отдел. И до един месец ще получите отговор.
- Аха, и до кой отдел ги пращате?
- Ми имаме си такъв отдел.
- Няма ли да ми кажете кой е отделът, човека, някакво име..?
- Не мога.
- Дайте да я видя тая жалба.
Служителката ми направи копие на ксерокса. Бланката е адресирана до изпълнителния директор, без да се споменава име. След това има място за име на абоната, тел. Номер и номер на договора. Долу – място за подпис на абоната и човека, който я приема.
- Ето, заповядайте. Попълва се в свободен текст.
- Благодаря, ще я попълня и ще ви я донеса.
- Ми то по принцип може във всеки магазин или офис да я занесете. Навсякъде ще я приемат.
- Не ви се занимава с мен, така ли?
- Не съм казала такова нещо.
- Не беше и нужно. За ваше успокоение, ще ви кажа, че работя наблизо и смятам да я донеса тук. Освен това, ще напиша писмо до изпълнителния ви директор и ще го изпратя по куриер до централата ви; ще напиша жалба до Комисията за защита на потребителите и до г-жа Меглена Кунева която, ако не знаете мога да ви кажа коя е и със сигурност ще ми обърне внимание, защото имаме общи приятели.
- Няма нужда да ми казвате.
- Значи знаете, браво! Довиждане и приятен ден!
Усмихнах се мило и прибирам хартиите в чантата си. Девойката стана и си сипа водичка. Изпи водата на екс и отиде в бекофиса.
Ще се занимавам с жалбите като се върна от морето, където вероятно ще им вкарам още малко пари1ки от роуминг. Но няма да се спра. И ще продължа да ходя при същата девойка в същия офис на Мтел. Докато някой от нас се предаде или докато намерим компромисен вариант. И от време на време ще поствам тук ;)
Мобилтел предлага обединен продукт на Ci...
Мобилтел смърди на нечестни пари
10.08.2007 21:47
и да ви е хубаво на морето ;) па макар и с роуминг :)
10.08.2007 21:57
И впрочем, Dimitko, опита ли да направиш това, което те посъветвах в предишния пост? Да провериш в ТЕЛЕФОНА си колко данни са минали по GPRS?
Според мен в момента се опитваш да се правиш зорлем на глупав, ще ми простиш цвета на израза! :-) Вместо да мислиш и проучваш, ти ни оставяш ние да го правим вместо теб!
Ако пък искаш да кажеш, че горният диалог показва лошо обслужване, аз не виждам нищо такова. Освен това на *88 съм получавал почти изключително компетентна информация в много десетки разговори по най-различни, включително и технически въпроси.
Така че да не кажа чак, че имам чувството, че ВиваТел плаща на някой да пише против МТел, ама най-малкото мисля, че МТел няма да загуби много, ако загуби теб като клиент. А след това просто ще разбереш, че за теб и другите няма да са по-добри.
Все пак това не е хляб - да влезеш в магазина и да го купиш. Мобилният интернет е все още сложна и скъпа услуга, чието тарифиране е доста прецизно - не става да ти кажат "дай 20 лева на месец", както е при домашния доставчик просто защото системата няма капацитет за подобни радости.
Дали системата има капацитет или няма - слабо ме интересува. Щом имат начин да отчитат - искам да знам какъв е. Кого да попитам ако не служителите в офисите на Мтел, които се наричат оператори и се предполага, че са там, за да отговарят на въпроси на клиенти и да дават информация.
За протокола ще отбележа, че няма начин който и да било да ме накара да пиша против някой друг, за да правя лоша реклама.
Обратно на темата. Наистина не успявам да разбера какви са тия тарифи, какво са смятали, как са го смятали. Служителката също не успя. Доброто обсужване, означава не само да се усмихва любезно, а и да е компетентна. Когато зададох въпрос за тарифирането на и-нет преди няколко на *88 ме помолиха да изчакам и ме оставиха да слушам музика повече от 5 минути.
Наясно съм, че тя не е виновна. Но тя е сложена там, тя е (клиширан израз) "лицето на фирмата" и тя е тази, към която клиентите се обръщат в случай на... нещо. Освен това, като я попитах към кого да се обърна тя не ми отговори. В случая е виновен Мтел. Тя е част от Мтел. Виновна е и тя.
И пак не успявам да го сметна тоя интернет... По техните сметки...
И наистина, погледни в проклетия телефон колко GPRS трафик имаш, та поне да знаеш колко БИ ТРЯБВАЛО да платиш. След това ще е малко по-лесно. Ако не знаеш как, кажи ми поне модела на телефона си, може и да мога да ти помогна, особено ако е Nokia (а може да помня и при Siemens как става). Ако не аз, то на *88 ще могат със сигурност, само че може би през деня, за да могат да те свържат с техническия отдел.
10.08.2007 22:30
Аз все пак залагам, че по някаква причина унгарците са изчислили секунди. Защо - това ми е трудно да обясня, защото знам много малко за ситуацията и начина, по който е ползвана услугата.
10.08.2007 22:45
Благодаря ти, thomas!
10.08.2007 22:52
10.08.2007 22:55
10.08.2007 22:59
10.08.2007 23:05
10.08.2007 23:12
Но най-вече - защо не сверяваш чутото с това, което пише в сайта на МТел. А там, повярвайте, пише много. И дори не е трудно да се намери! :-)
а че персоналът по офисите им е на такова ниво не е новина; да не забравяме, че сме българи, и див професионализъм и компетентност от такива посткомунистки шматки като нас в масовия случай не бива да се очаква; поне не и в близките няколко, може би десетина, години
12.08.2007 15:56
Тарифирането,което виждаш,като количество е в КБ.Цените се предоставят в МБ и трябва да ги делиш сам,както си забелязал,доколкото знам,на *88,могат да ти предоставят цените в роуминг,ако попаднеш на по-стар оператор,ще ти даде много точна инфо.
С нарастването на потреблението на запоната сесия цената на МБ намалява,затова не ти излиза точна сметката,тъйкато смяташ КБ на една цена през цялата сесия!
Първите 2МБ са на една цена,следващите 3МБ,на друга и тн.......
Обади се на *88 и вземи цените в роуминг за Унгария,гарантирано,ще получиш тояното си потребление!!!И имаи предвид,че наистина не е никак ефтино.
Надявам се че ще имаш успех:::)))Чао
12.08.2007 16:01
Чао отново:)
13.08.2007 06:19
12.09.2007 23:17
03.02.2009 23:51