Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.08.2007 21:20 - Мобилтел продължава да се дъни
Автор: dimitko Категория: Лични дневници   
Прочетен: 19421 Коментари: 39 Гласове:
0

Последна промяна: 10.08.2007 22:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image



Денят е петък -10.08, часът е около 15.30 ч. Гаджето ме чака на фонтана Славейков и заедно отиваме до офиса на Мтел на Раковска. Девойката дето онзи ден ме „обслужи” беше там, на нейното гише една лелка беше застанала и като че ли нямаше намерение да си тръгва скоро. На другото гише работеше младежът, който онзи ден беше в бек офиса. Девойката ме зърна с периферното си зрение, направи се, че не ме вижда и започна усилено да обяснява нещо на лелката, с надеждата, че младежът ще се освободи преди нея и ще отида при него. Както и да е, това не се случи, въпреки че младежът се освободи преди нея. Когато дойде моя ред при служителката, пристъпих напред.

 
- Здравейте, идвам за разпечатка на фактурата, която не можахте да ми дадете преди 2 дни.
- Не си спомням, за каква фактура става въпрос.
- Фактурата, за чиято разпечатка ми начислихте пари, а след това не можахте да ми разпечатахте и ми да дадохте разпечатка, която не ми беше особено нужна, сещате ли се?
-         Ами да, но не помня точно за какво ставаше въпрос. 
-     Добре, дайте ми разпечатката. Днес системата позволява ли ви да я изпринтите?
-         Чакайте да проверя.
-         Добре.
-         Но знаете ли, днес работя като каса (!!!), ще ви помоля да изчакате при колегата.

-         Моля?

-         Днес при мен се плащат сметки.

-         А при него какво се прави? Не е ли без значение?

-         Ми не.

-         Ми добре.

 

Отстъпвам назад и заставам пред гишето на младежа. При него бяха застанали 2 дами, на които той обясняваше нещо за абонаменти и нямаше шанса да свършат скоро. За сметка бяха 2-ма души, които минаха за по-малко от минутка при служителката. Като си тръгнаха я погледнах и повдигнах вежди въпросително.

 

-         Ами няма вече хора, хайде заповядайте.

-         Благодаря! Лична карта искате ли?

-         Ами не, няма нужда.

 

След 1-2 минути са ми начислени 4,80 лв. за разпечатка и вече я държа в ръцете си.

 
- Да ви помоля сега да ми кажете кое и къде показва колко мегабайта съм изхарчил и колко пари ми взимате за всяко свързване с Интернет.
- Ами ето тук, погледнете.

 

Поглеждам. На няколко места пише следното (случайно избрани извадки):


Дата/час Избран номер Услуга и направление Количество Такса (лв
  Wap-gprs Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone - Унгария 22 2,08
  Wap-gprs Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone – Унгария 216 6,23
  Wap-gprs Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone – Унгария 238 6,23
  Wap-gprs Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone – Унгария 207 6,23
  Inet-gprs Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone – Унгария 2410 48,28
  Inet-gprs Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone – Унгария 1315 28,28
  Inet-gprs Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone – Унгария 224 6,23
  Inet-gprs Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone – Унгария 1555 31,83
  Inet-gprs Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone - Унгария 795 16,60
  Inet-gprs Високоскоростен МобиленИнтернет-роумин, КВ Vodafone - Унгария 824 18,68
 

Общо 170,67 лв. Но! Въпреки че имам разпечатка не става ясно колко Kb или Mb са изхарчени, нито на каква цена. Смятах по 4,80, по 2,49 и по 1,50. Смятах с ДДС, без ДДС – не мога да ги засека и това е.

 

Помолих девойката да го направи вместо мен. Не можа.

- Моля ви да ми кажете до кого да изпратя оплакване.
- Ми не мога да ви кажа точно. Ние имаме стандартни жалби, които се попълват на ръка в свободен текст и ние ги пращаме до един отдел. И до един месец ще получите отговор.
- Аха, и до кой отдел ги пращате?
- Ми имаме си такъв отдел.
- Няма ли да ми кажете кой е отделът, човека, някакво име..?
- Не мога.
- Дайте да я видя тая жалба.

 

Служителката ми направи копие на ксерокса. Бланката е адресирана до изпълнителния директор, без да се споменава име. След това има място за име на абоната, тел. Номер и номер на договора. Долу – място за подпис на абоната и човека, който я приема.

 

-         Ето, заповядайте. Попълва се в свободен текст.

-         Благодаря, ще я попълня и ще ви я донеса.

-         Ми то по принцип може във всеки магазин или офис да я занесете. Навсякъде ще я приемат.

-         Не ви се занимава с мен, така ли?

-         Не съм казала такова нещо.

-         Не беше и нужно. За ваше успокоение, ще ви кажа, че работя наблизо и смятам да я донеса тук. Освен това, ще напиша писмо до изпълнителния ви директор и ще го изпратя по куриер до централата ви; ще напиша жалба до Комисията за защита на потребителите и до г-жа Меглена Кунева която, ако не знаете мога да ви кажа коя е и със сигурност ще ми обърне внимание, защото имаме общи приятели.

-         Няма нужда да ми казвате.

-         Значи знаете, браво! Довиждане и приятен ден!

 

Усмихнах се мило и прибирам хартиите в чантата си. Девойката стана и си сипа водичка. Изпи водата на екс и отиде в бекофиса.

 

Ще се занимавам с жалбите като се върна от морето, където вероятно ще им вкарам още малко пари1ки от роуминг. Но няма да се спра. И ще продължа да ходя при същата девойка в същия офис на Мтел. Докато някой от нас се предаде или докато намерим компромисен вариант. И от време на време ще поствам тук ;)



Тагове:   Мобилтел,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. thomas - Я кажи...
10.08.2007 21:47
Нали бяха близо 200 лева?! Сега излиза, че са 54.50!
цитирай
2. анонимен - така и трябва!
10.08.2007 21:47
щом си в правото си, не се оставяй да те разиграват! успех :)
и да ви е хубаво на морето ;) па макар и с роуминг :)
цитирай
3. tessy - thomas,
10.08.2007 21:54
човекът е уточнил- "случайно избрани извадки".
цитирай
4. анонимен - re
10.08.2007 21:57
Няма какво да се заяждаш с момичето, то просто е един служител. Нито може да спре злоупотребите, нито може да търси някаква сметка на виновниците. Иначе поздравления за инициативата - трябва да си търсиш правата до последно, че съвсем ще се самозабравят тези пладнешки обирджии.
цитирай
5. thomas - Много добре...
10.08.2007 22:01
Значи е имало други подобни извадки? Нека уточни те пак ли са били от същите услуги в Унгария?! Дали по този начин си е открил броя сесии?

И впрочем, Dimitko, опита ли да направиш това, което те посъветвах в предишния пост? Да провериш в ТЕЛЕФОНА си колко данни са минали по GPRS?

Според мен в момента се опитваш да се правиш зорлем на глупав, ще ми простиш цвета на израза! :-) Вместо да мислиш и проучваш, ти ни оставяш ние да го правим вместо теб!

Ако пък искаш да кажеш, че горният диалог показва лошо обслужване, аз не виждам нищо такова. Освен това на *88 съм получавал почти изключително компетентна информация в много десетки разговори по най-различни, включително и технически въпроси.

Така че да не кажа чак, че имам чувството, че ВиваТел плаща на някой да пише против МТел, ама най-малкото мисля, че МТел няма да загуби много, ако загуби теб като клиент. А след това просто ще разбереш, че за теб и другите няма да са по-добри.

Все пак това не е хляб - да влезеш в магазина и да го купиш. Мобилният интернет е все още сложна и скъпа услуга, чието тарифиране е доста прецизно - не става да ти кажат "дай 20 лева на месец", както е при домашния доставчик просто защото системата няма капацитет за подобни радости.
цитирай
6. dimitko - thomas,
10.08.2007 22:17
ето сега извадих от разпечатката всичко, което са решили, че съм ползвал като интернет. Общата сума е 170.67 лв.

Дали системата има капацитет или няма - слабо ме интересува. Щом имат начин да отчитат - искам да знам какъв е. Кого да попитам ако не служителите в офисите на Мтел, които се наричат оператори и се предполага, че са там, за да отговарят на въпроси на клиенти и да дават информация.

За протокола ще отбележа, че няма начин който и да било да ме накара да пиша против някой друг, за да правя лоша реклама.

Обратно на темата. Наистина не успявам да разбера какви са тия тарифи, какво са смятали, как са го смятали. Служителката също не успя. Доброто обсужване, означава не само да се усмихва любезно, а и да е компетентна. Когато зададох въпрос за тарифирането на и-нет преди няколко на *88 ме помолиха да изчакам и ме оставиха да слушам музика повече от 5 минути.

Наясно съм, че тя не е виновна. Но тя е сложена там, тя е (клиширан израз) "лицето на фирмата" и тя е тази, към която клиентите се обръщат в случай на... нещо. Освен това, като я попитах към кого да се обърна тя не ми отговори. В случая е виновен Мтел. Тя е част от Мтел. Виновна е и тя.

И пак не успявам да го сметна тоя интернет... По техните сметки...
цитирай
7. thomas - Какво ще кажеш да са секунди?
10.08.2007 22:20
Имаш ли идея дали си ползвал GPRS или случайно си ползвал CSD или както там се казваше по-примитивният вариант? Че имам някакво такова усещане. И това трябва да можеш да го разбереш от настройките на телефона си.
цитирай
8. dimitko - На един анонимен
10.08.2007 22:21
ще кажа, че изобщо не ми е до тъпи остроумия и подобни коментари ще бъдат изтривани. За това е изтрит и неговия.
цитирай
9. thomas - Нещо в редове 5 и 6 в таблицата виждам проблем
10.08.2007 22:22
Имаш еднаква цена, а много различно число вляво от нея. Може ли да погледнеш? Опитвам се да намеря логиката на написаното...
цитирай
10. dimitko - Възможно е да са секунди,
10.08.2007 22:24
но използвах gprs. Виж в табличката. Там също пише wap-gprs и i-net gprs. Което според мен означава, че съм ползвал gprs. А когато се обадих да попитам за цената на и-нет от Унгария на *88, служитея, който ми обясни как да действам ми изпрати и автоматични настройки за gprs. На този телефон никога не съм ползвал CSD.
цитирай
11. thomas - Ако съм прав...
10.08.2007 22:26
Ако съм прав с тази теория (защото разговорите се отчитат в секунди, а това много ми прилича на секунди), и ако наистина имаш грешка в ред 5, там би трябвало цената да е нещо от рода на 50 лева. При това положение се получава цена на минута разговор в роуминг, което е напълно нормално да струва около 1.23 лв. за минута.
цитирай
12. thomas - Значи продължавай да питаш при МТел.
10.08.2007 22:29
Сигурен съм, че ще намериш хора, които ще могат да ти обяснят какво значи това по-добре от мен. Аз съм само един анализатор :-)

И наистина, погледни в проклетия телефон колко GPRS трафик имаш, та поне да знаеш колко БИ ТРЯБВАЛО да платиш. След това ще е малко по-лесно. Ако не знаеш как, кажи ми поне модела на телефона си, може и да мога да ти помогна, особено ако е Nokia (а може да помня и при Siemens как става). Ако не аз, то на *88 ще могат със сигурност, само че може би през деня, за да могат да те свържат с техническия отдел.
цитирай
13. анонимен - Цената е на 100К, а не на мегабайт. ...
10.08.2007 22:30
Цената е на 100К, а не на мегабайт. Интервалът на таксуване е 100 Kb. Всеки започнат интервал се таксува като цял. Цената е различна за до и над 1МБ.
цитирай
14. dimitko - Прав си.
10.08.2007 22:31
В ред 5 сумата е 48.28 лв. Проверих брояча на данните в дневника на телефона. Общо изпратените и получени данни от както имам телефона (около 3 месеца) са 9 947 601 б.
цитирай
15. dimitko - Nokia
10.08.2007 22:32
e.
цитирай
16. thomas - Това за 100-те К го знаем.
10.08.2007 22:33
Само че 2410 пъти по 100 к не се връзва изобщо ;-) Това ще са 241 мегабайта, които само те ще струват майка си и баща си.

Аз все пак залагам, че по някаква причина унгарците са изчислили секунди. Защо - това ми е трудно да обясня, защото знам много малко за ситуацията и начина, по който е ползвана услугата.
цитирай
17. thomas - Ясно
10.08.2007 22:36
Т.е. имаш общо 9 мегабайта, преточени през телефона. Въпросът е дали са направени само в Унгария или и тук си ползвал GPRS? Ако са само там, парите горе-долу се връзват. При цена от малко под 20 лева на мегабайт средно, излиза точно нещо около 170 лева. Разбира се, само ако всичките са направени ТАМ. А вече какво значи сметката - това засега ще остане загадка ;-) Докато не намериш правилния човек в МТел. Ако обаче мислиш, че само малка част от тези 9 мегабайта са правени в Унгария, тогава може и това за секундите да е вярна теория (тя и иначе може). И само имай предвид още едно нещо - че се таксуват всеки започнати 100 к. Така че ако ти е надробено на много сесии, общата сума може да се вдигне.
цитирай
18. анонимен - 2410K са 24. 10 по 100К, което по 2 ...
10.08.2007 22:45
2410K са 24.10 по 100К, което по 2 лева дава 48.28.
цитирай
19. dimitko - Ох, не знам...
10.08.2007 22:47
ще търся, ще ходя... Не ми е за тия 300 лв. Ама като знам, че майка ми на месец взима по-малко... Не ми се дават ей така... Пък и искам да знам в кого е грешката...

Благодаря ти, thomas!
цитирай
20. dimitko - анонимко
10.08.2007 22:49
дори и да си прав, 2-та лв. не съвпадат с нито една от посочените цени за и-нет през роуминг в Унгария, разбираш ли? Цялата история е много шантава... Трябва ми някой добър от Мтел, който да ми обясни какво се случва...
цитирай
21. varg1 - аз
10.08.2007 22:49
пък имам проблем с магазина на ''handy'' в града и скоро ще разберат с кого си имат работа
цитирай
22. анонимен - Нали са ти казали, че цената нама...
10.08.2007 22:52
Нали са ти казали, че цената намалява с увеличаване на трафика? Освен това като прибавиш, че 1МБ е не 1000 К, а 1024 май сметката ще излезе.
цитирай
23. dimitko - Да казха ми, че първите
10.08.2007 22:54
МБ са по 4.80. Тук обаче не се връзва...
цитирай
24. анонимен - А са ти взели само по 2 лева, трябва да ...
10.08.2007 22:55
А са ти взели само по 2 лева, трябва да си доволен!
цитирай
25. dimitko - ако ми бяха
10.08.2007 22:58
взели по 2 лв. сметката ми за и-нет щеше да е около 15.00 лв., а не 170.00 лв.
цитирай
26. анонимен - По 2 лева на 100К означава по около 20 ...
10.08.2007 22:59
По 2 лева на 100К означава по около 20 лв на МБ.
цитирай
27. dimitko - аха, и аз така си мисля...
10.08.2007 23:03
4 пъти повече от това, което ми казаха...
цитирай
28. анонимен - Цената е на 100К, както казах и по...
10.08.2007 23:05
Цената е на 100К, както казах и по-горе, т.е. цената на МБ трябва да е към 48 лв.
цитирай
29. dimitko - Уха,
10.08.2007 23:07
значи 10 пъти повече от колкото ми казаха от *88..?
цитирай
30. анонимен - Не е ясно те какво са ти казали или ти ...
10.08.2007 23:12
Не е ясно те какво са ти казали или ти какво си разбрал. Но цените са на 100К.
цитирай
31. thomas - Мислете бе хора! ;-)
10.08.2007 23:35
Като пишете, първо мислете! Dimitko по-горе ви е написал, че трафикът му ОБЩО през телефона (т.е. може и да не е само това в Унгария) е 9 мегабайта. За какви 2 лева на мегабайт говорите!? При около 2 лева на 100 к сумата излиза. Друг е въпросът какво пише в сметката. Още по-друг е защо по телефона, когато е питал за цена на GPRS в роуминг, са му казали цената в България. И дали това може да се докаже.

Но най-вече - защо не сверяваш чутото с това, което пише в сайта на МТел. А там, повярвайте, пише много. И дори не е трудно да се намери! :-)
цитирай
32. gantree - :)
11.08.2007 16:11
най-много да накараш момичето от Мтел да си поиска охрана :))
а че персоналът по офисите им е на такова ниво не е новина; да не забравяме, че сме българи, и див професионализъм и компетентност от такива посткомунистки шматки като нас в масовия случай не бива да се очаква; поне не и в близките няколко, може би десетина, години
цитирай
33. анонимен - znam...
12.08.2007 15:56
Случайно съм тук,търсех нещо друго,но мога да ти изясня нещата!

Тарифирането,което виждаш,като количество е в КБ.Цените се предоставят в МБ и трябва да ги делиш сам,както си забелязал,доколкото знам,на *88,могат да ти предоставят цените в роуминг,ако попаднеш на по-стар оператор,ще ти даде много точна инфо.

С нарастването на потреблението на запоната сесия цената на МБ намалява,затова не ти излиза точна сметката,тъйкато смяташ КБ на една цена през цялата сесия!
Първите 2МБ са на една цена,следващите 3МБ,на друга и тн.......
Обади се на *88 и вземи цените в роуминг за Унгария,гарантирано,ще получиш тояното си потребление!!!И имаи предвид,че наистина не е никак ефтино.
Надявам се че ще имаш успех:::)))Чао
цитирай
34. анонимен - znam...
12.08.2007 16:01
Извинявай пак съм този с МБ.Не си го изкарвай на момичето в магазина.Тя не е виновна,че никой не си е направил труда да и обясни нещата.
Чао отново:)
цитирай
35. thomas - Ами да
12.08.2007 16:52
Така вече всичко излиза! 100% Това горе в таблицата са цени без ДДС, мярката са килобайти, а валидната ти тарифа е Data World, ред "други Европейски държави". Браво на Анонимен 33!
цитирай
36. анонимен - А каква е разликата между това, к...
13.08.2007 06:19
А каква е разликата между това, което е казал той и Анонимен 13? Разликата е, че А33 твърди, че цените са в МБ, а те са за 100 КБ.
цитирай
37. анонимен - Х
12.09.2007 23:17
Аз мисля че цялата ти сага с Мобилтел е буря в чаша вода. Бях си в БГ за две седмици тва лято, майка ми имаше проблем с тях, на *88 ми го решиха. Само се обадих, те ми казаха че им трябват 2 дни за проверка, след 3 часа получих СМС че въпроса е решен и след това ми се обадиха да се поинтересуват дали е решен. С големи компании като тях има проблеми, и трябва да им се диша във врата, но твоето хленчене ми се вижда като насочване в погрешна посока. Аз не мисля че Мобилтел е това чудо невиждано, дето беше преди примерно 3 години. Лошото е че всички подобрения идват от Европейския съюз, а не от натиска на потребителите. В този смисъл, при цялото ми уважение за труда ти, постинги като този нито подобряват, нито влошават нещо.
цитирай
38. thomas - На който МТел му е проблем...
12.09.2007 23:39
Да свирне тук и ще опитам да попреразкажа най-интересните моменти от една статия от International Herald Tribune, която четох онзи ден. Става дума за жестоко ужилени абонати на AT&T (бивш Cingular), които са си донесли любимия новичък iPhone при пътувания в Европа, което им е донесло сметки от трансфер на данни в роуминг между 500 и 3000 долара за не повече от седмица-две, при това без самите те изобщо да правят нещо с телефона си - само защото не са си изключили опцията той да си точи мейла, когато му текне ;-) Голям майтап, но понеже е на гол гъз... та на тях не им е смешно.
цитирай
39. анонимен - Olga Kyoseva
03.02.2009 23:51
moga da kaja samo 4e to4no v ofisa na rakovski sa bezkraino nekompetentni i nezainteresovani da pomognat s ne6o na klientite si
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dimitko
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1401843
Постинги: 51
Коментари: 654
Гласове: 1249
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930