От известно време се дразня на Мтел, а от днес вече искам да се сбия с някой там. Или със всички там. И като приключа това, което съм започнал, много дълбоко ще се замисля дали да не прекъсна клиентстването си в първия български GSM оператор.
Нека да разкажа...
Както често споменавам из постингите си, пътувам в чужбина доста. От м. март до сега пътувам всеки месец, за по няколко дни, а в различни случаи и няколко пъти за по няколко дни в месеца.
Миналия месец имах резидентен период за магистратурата си, този път в Унгария. Бяхме настанени в едно градче на 30-ина км. от Будапеща, в едно уютно хотелче, което беше отдалечено от всичко, включително и от най-близкия интернет клуб (около 45 мин. пеша). Аз реших, че бих могъл да използвам новите технологии и възможностите, които предоставят, за да проверя електронната си поща на лап-топа с интернет през мобилния си телефон, който както се сещате е с номер на Мтел. Все пак обаче, реших да проверя какави са тарифите, за да си направя някаква сметка. Обадих се на Мтел call center-а и ги попитах следното:
"Намирам се в Унгария, използвам услугите на Водафон, както препоръчвате вие. Кажете ми колко ще трябва да платя, какви са тарифите за интернет през телефона като крайна цена."
Отговорът беше: "4,80 лв. на мегабайт, като колкото повече МБ използвате, толкова по-евтини стават."
Втори въпрос: "И това е крайна цена на интернет през роуминг от Унгария?"
Отговор: "Да, това е крайната цена!"
"Чудесно!" - помислих си аз. Това означава, че мога да си проверявам мейла през оставащите три дни от престоя ми всеки ден, по веднъж, за по няколко минути. И така и правих. По мои сметки и засечки на компа, съм изхарчил не повече, ама просто върховно и немислимо не повече от 5 макс 6 мегабайта. И то при скорост на и-нет от 115 кб/с, представете си това колко време би ми отнело. И нито съм отварял снимки, нито съм пращал файлове, нито съм получавал, нито са се ъпдейтвали програмки... нищо...
Та сигурен, че съм използвал не повече от 6 мегабайта, което по 4,80 лв. на МБ прави 28.80 лв., весело кацам на летището в София, включвам телефона и получавам смс, който ми казва, че съм достигнал кредитния си лимит. Който е 200 лв! И почвам да си мисля как е възможно да се случи. Всъщност мислех си колко е невъзможно да се случи. Защото в деня, в който започнах да си проверявам мейла, ми нулират сметката. Т.е. започнах на чиста сметка и не би следвало да имам предишни някакви натрупвания. Ок, реших да изчакам да излезе фактурата. Сметката ми се нулира на 6-то число и на 7-мо фактурата ми е готова.
От няколко дни обаче, като звънна на *88 и се опитам да си проверя текущата сметка, един женски глас ми казва, че в момента не могат да ме обслужат точно с тази услуга и да звънна отново след 16.00 ч. Като звънна след 16.00 ми казва да звънна след 22.00, а като звънна тогава, ме съветва любезно с автоматичния си глас да звънна след 24.00 часа. Е, да стоя до след полунощ, за да си чуя сметката малко не ме кефи. Особено сед като на другия ден отново се повтаря цялата случка.
Днес обаче, частично имах достъп до тази услуга. Казаха ми, че стойността на фактурата на моя номер с ДДС е 280.00 лв.! Естествено реших, че не съм чул както трябва и прослушах отново. "Няма грешка, Митак! Вътре си с 300 лева от заплатката, дето я изкарваш потейки се в офиса докато хората се пекат по плажовете...".
Опитах се да погледна фактурата он-лайн, на корпоративния сайт на мтел, където обаче се оказа, че фактурите ми не са качвани от м. май. По някаква причина. Звъннах аз на *88, изпълнен с желание за разговор с непознат глас, но уви, всичко което чух беше една изтъркана мелодия на някаква песен от края на 90-те. На петата минута реших, че никой от Мтел не иска да си говори с мен, а и нямах повече време да се занимавам с това. Имах по-интересна задача - да преодолея блокадата на Цариградско и да стигна от Дружба до ЦУМ за 40 минути.
Няколко часа по-късно вървях по Графа и Славейков, сетих се че има офис на Мтел наблизо и свърнах по Раковска. Влязох вътре, изчаках си реда и се настаних на гишето с грация, присъща само на човек, зареден пушка двуцевка и колан с гранати.
Първо метнах едно малко ножле, с усмивка разбира се: "Добър ден, опитвам се да си разбера текущата сметка от няколко дни, но от кол центъра ми съобщават, че услугата не е достъпна. Вие имате ли представа какъв е проблема?"
- Ми не, то понякога системата прави грешки. Ще трябва да изчакате.
- Добре, до кога ще трябва да изчакам, за да си рзбера текущата сметка?
- Ми не мога да ви кажа. Опитвайте по-често, за абонати на договор услугата е безплатна и не ви се таксува, така че няма да имате проблем.
- Ок, значи не е ясно каква ми е текущата сметка към момента. Нито за мен, нито за вас, така ли?
- Това е временно, системата...
- Добре, добре... Не ми обяснявайте системата. Кажете ми каква е стойността на фактурата ми?
- 280 лв.
- Чудесно, мога ли да получа разпечатка, защото много рядо плащам такива сметки и малко ми е странна тази сума.
- Ами чакайте да погледна... Имате роуминг и повече от 180 лв, за Интернет в роуминг.
Тука бързо смятам на ум, че 180.00:4.80 (колкото ми бе съобщена цента за МБ интернет в роумин) прави 37.5 мегабайта. Хе-хе... Аз че съм идиот - идиот съм, ама не съм чак толкова малоумен, че да изхарча 40 МБ в роуминг. Все пак...
- Добре, ще ми дадете ли подробна разпечатка, искам да видя точно кога колко МБ съм изразходвал. Там нали пише?
- Пише, разбира се, всичко пише, но се опитвам да ви спестя 4.50 лв., колкото струва разпечатката. Чакайте сега да видя...
- А дали ще може да погледнете колко струва 1 МБ в роуминг, в страна от ЕС, защото малко не ми излизат сметките. Според колегите ви от *88 един МБ е 4,80 лв., но малко не ми се засича с това, което аз си мислех. Излиза, че е няколко пъти повече.
- Да, момент само. Сега ще погледна... А, много странно. При мен излиза че е 2,50 лв.!
- Имате предвид 2,50 на МБ, а не 4,80, така ли? С ДДС?
- Ох, много странно, наистина... Защо ли така се получава?
- Ще си получа ли разпечатката?
- Ами да, ако наистина смятате че ще ви е полезна.
"По дяволите, не съм дошъл да ме учиш! Искам си разпечатката веднага!" - светна ми една мисъл в главата и усетих, че съм се надвесил над девойката малко повече отколкото е необходимо, а пък тя вече се потеше и морно отмяташе кичурите от челото си. С прическа беше иначе...
- Да, ако обичате.
- Ок, начислих сумичката към сметката за следващия месец...
- Добре, остана и разпечатката да ми дадете...
10 секунди...
- Всъщност знаете ли, има някакъв проблем с разпечатката. Понеже фактурата е излязла днес, в системата все още няма подробна разпечатка на услугите за тази точно фактура.
"Е, не... искам някой да ми каже, че не е истина... Кажете ми че Мтел не са нещастни крадци! Само че, колкото и да ми го казвате, няма да ви повярвам!"
- Как така?
- Ами не знам, системата нещо...
Точно в този момент ми се искаше да кажа на девойката, че може да го духа колкото иска. И тя и системата и колегата й, който ме поглеждаше подозрително през стъклото на бекофиса и се чудеше какво правя там 20 минути. Не го направих, защото вътре имаше един полицай, а щях и него да го пратя да прави неприлични неща...
- Ок, какво правим тогава? Не можете да ми кажете текущата сметка, не знаете защо електронните фактури ги няма на сайта, не знаете колко струва един МБ интернет, не можете да ми изкарате разпечатка. Можете ли поне да ми отчислите тези 4,50 лв., които преди малко ми начислихте?
- Ами всъщност не мога.
- Сериозно ли говорите?
- Да няма как да върна системата назад.
- И какво препоръчва системата в такъв случай?
- Ами изчакайте малко...
Девойката стана и отиде в бекофиса, при младежа който приличаше на бек. Малко си говориха, тя му обясняваше, той на нея също... Върна се и седна, видимо уморена от мен и от това, че е притисната в ъгъла, с опряна двуцевка в главата и гърмящи гранати около нея.
- Не можем да отчислим парите.
- Ок, вие така и така сте тук. Може ли да мина след 1-2 дни, когато ще можете да ми дадете подробна разпечатка и да ми я дадете тогава без да плащам отново?
- Ми не може. Операциите имат номера и системата...
- Добре, добре... ясна ми е системата. Дайте ми разпечатка за предния месец и да приключваме по някакъв начин.
Даде ми разпечатка за юни.
- И все пак да ме насочите към кого да се обърна за това, че не мога да видя никъде нито фактури, нито текущи сметки, нито какво съм изразходвал?
- Ами не знам към кого точно да ви насоча. Опитвайте в Интернет и на *88.
- Кога да мина за разпечатка?
- След 1-2 дни.
След 1-2 дни ще мина. Не се и съмнявам, че ще измислят начин да ми вземат парите, които са решили, че трябва да вземат. Но искам поне да видя докъде ще стигнат с лъжите си. Някакви препоръки от вас?
От днес реших, че Мтел смърди. На нечестни пари.
Сливане на телекоми сродява Мобилтел и Г...
Мобилтел предлага обединен продукт на Ci...
Кева Апостолова. "Нека първо"
Турският страх и руският интерес
Аз да съм вдигнала МТел, мтелк-ите и мтел-човците на главата си!
Не че това решава проблема, но просто ти завидях на търпението!
А на г-цата (или г-жата) не й ли хрумна първо да ти извади разпечатка и после да ти начислява такса? Не, нека да позная - системата не им позволява, нали ?!!
Брех, че умна тази система!
Препоръка ли - има още 2 оператора в България.
И за там нерви трябват обаче.
Не бързай толкова с изводите. Това, че малко оператори в МТел са достатъчно компетентни, за да ти кажат защо точно се е случило нещо, още не значи, че то не се е случило. Вярно, слушал съм всякакви теории за това колко лъже МТел, но в групата от над 100 телефона, която управлявам, не сме имали нито един случай на нещо съмнително и необяснимо.
Разбира се, има неща при тях, с които дълбоко не съм съгласен, и то точно свръзани с роуминга, но не и с това как си спазват определените от самите тях правила (които също може да не ми харесват финансово, но говоря за това, че поне си ги спазват).
09.08.2007 09:33
Сега съм на друг оператор,ама и там глупостта е завладяла огромни територии.
Желая ти все пак успешна развръзка на ситуацията,а ако решиш да бягаш от там - коректност и компетентност на новия ти довереник!
А в сайта на МТел би трябвало да можеш да прочетеш всичко това.
препоръка № 2 - спестявай си всички възможни разговори с оператори и/или на безплатните им номера за услуги и в кол-центрове;
препоръка № 3 - проверявай си сметката чрез SMS, вместо чрез *88; за проверка на текуща сметка в Мтел изпращаш SMS със съдържание "11" (единадесет, без кавичките) на кратък номер 1001 (без код отпред), и получаваш обратен SMS със сметка до момента в рамките на минута-две; ако искаш да провериш стойността на вече излязла фактура за предния изтекъл период, тогава пращаш SMS със съдържание "12" (дванадесет, без кавичките), и получаваш обратен SMS със стойността на вече излязлата последна, но неплатена фактура;
препоръка № 4 - пази си нервите (защото парите се изкарват), всички мобилни оператори са такива;
поздрави
09.08.2007 09:37
таксите за роуминг наистина се забавят известно време, но не чак със "седмици";
09.08.2007 10:05
09.08.2007 10:25
09.08.2007 11:14
Всички оператори смърдят, но Глобул поне не ме реже с парите. Засега. Да се надяваме и за вбъдеще.
Тоя ми коментар можеш да го изтриеш, ако решиш.
:):):):):)
09.08.2007 15:52
След месец ме търси купиер да ми даде писмо.
Извиняваме се за неудобството и ми приспаднаха парите от сметката.
Гониш ги до дупка, пишеш молби, жалби и си правиш копия пред тях, под предтекст, че ги пращат в Агенцията за защита на потребителите и Господари на ефира.
Успех.
Има проблем със системата и а не можеш 2 дни да си проверя сметката.
Поздрави...
09.08.2007 20:32
А за това че два дена неможе да си провериш сметката е вярно-това беше на всички абонати-явно нещо правят по системата.
Ето тук са написани цените за GPRS в роуминг в Европа, и то според мен те са валидни САМО ако си си активирал тарифа EuroData, която е преференциална. Но нещата дори и при нея звучат като 17.90 лв. за мегабайт, което е много по-логично от това цените да са същите като в България.
Наистина сега остава да успееш да докажеш, че на *88 са те излъгали. Разговорите наистина се записват, но ще трябва да си спомниш максимално точно дата и час, а най-добре е ако помниш и името на оператора, с който си говорил!
Та така - може и да е дървено, но не е измама! ;-)
09.08.2007 20:42
Всеки започнат интервал се таксува като цял."
И дори да сте ползвали 101КБ висе таксуват 200КБ.
Единствения шанс е да докажете че служителката им ви е заблудила. Дано да можете да си спомните името и-тя 100% го е казала когато сте се обадили и датата на която сте се обадили.
09.08.2007 21:04
но искам да ви уверя че и двапъти ми върнаха сумата от 70 лева
така че за мен Мтел не са мошенници!
за 3 години с тях 2 пъти съм имал проблем но са го решавали коректно!
10.08.2007 00:06
според страницата на МТел:
http://mtel.bg/roaming/countries/details.php?id=79&oper_id=181
Абонат на договор с Мобилтел се намира в Унгария, ползва роуминг с Vodafone
GPRS/UMTS роуминг
DATA WORLD
Цена за 100 KB <-- ЦЕНАТА Е ЗА 100KB !!!
До 1 MB - 2.49
Над 1 MB - 2.19
т.е.
първият MB e 10*2.49 = 24.90 лв/MB
след това е 10*2.19 = 21.90 ле/MB
или за 6MB сметката ще ти е = 24.90 + 5*21.90 = 134.40 лв
ако 180лв е бил само GPRS - то си ползвал ~8,08 MB
(180-24.90)/21.90 = 7.082 + 1
10.08.2007 01:40
@zari
Бойкот - ок, ама как? Нали се организираха няколко пъти разни такива бойкоти, ама май нищо не стана. Много са силни, трябва да им се признае! Но знае ли човек, може и да опитам ;)
@thomas
Клинет съм на Мтел от 7 години. До преди една седмица бях готов да се закълна в тях. Никога не съм имал проблеми със сметки и фактури и т.н. и съм се отнася с недоверие към хората, които твърдят, че Мтел надписва сметки. Но е факт. Иначе съм съгласен с почти всичко, което казваш ;)
@анонимен 1
Прав си за мобилните оператори. Мисля си обаче какво трябва да направим, за да променим отношението им към клиентите. Не искам да ме лъжат, по дяволите! ;)
@gantree
Препоръка №4 най- ми допада. Но понякога няма как да се сдържиш, нали..? ;)
@moonlight
Мислех си да го направя, но видя ли линка "Клипче". Общо взето това се получи... ;)
@анонимен 3
Ауу, това за снайпера много ми хареса. Ще го вкарам в употреба ако нямаш някакви copy rights ;)
@анонимен 4
Айде, и аз искам да съм мобилен оператор. Даже искам да работя за Мтел.
@sis
На път съм да направя част от нещата, за които говориш. Ще видим какво ще се случи. И разбира се, ще ви държа в течение. ;)
@анонимен 5
Ще опитам, пък ще видим. Всъщност, те само биха спечелили с това, че ще ми върнат парите. Евентуално... ;)
@анонимен 6
Да, знам че е така. Кол-центърката ми е дала грешна цена, но аз нямам причина да не и вярвам. Сега нека тя да ми плати сметката или да ми върне парите ;) Имам разпечатки за последните си 2 фактури (вече), а там разговорите са описани, тези с *88 също ;)
@анонимен 7
Искам и аз твоя късмет. Всъщност, защо не дадеш малко съвети? Как ги убеди, че са ти надчислили сметката?
@анонимен 8
Благодаря ти! Едва и някой от Мтел би могъл да сметне и да обясни по този начин! ;)
@анонимен 9
И аз идвам в Гърция ;)
@ всички
Днес пак ходих в Мтел. Ще напиша нов постинг за случката ;)